Smärta

När ska smärtan gå över?
När ska jag kunna gå vidare utan att känna den förbannade smärtan??

Det blir bara värre och värre ju fler dagar som går,
Jag vill gå vidare, men smärtan hindrar mig..

Inte ens glass eller cigaretter hjälper längre,
ingenting hjälper mig mot smärtans förbannelse..
Jag vill inget hellre än att allt ska bli som det var..
Men det lär jag inte få,

Orkar jag kämpa mer,
vill bara falla ner,
lida tills allt går över,
om det gör det vill säga..

Smärtan sliter sönder mitt hjärta som taggtråd,
min själ trasar sönder,
tårarnas brännande värme rinner från mina reda röd ögon..
Allt som påminner mig om tiden får mina ögon att tåras,
tåras av saknaden...

Jag vill inte sakna det,
jag vill inte komma ihåg det, inte just nu..
Tills smärtan försvinner är allt som värst,
allt som påminner om tiden
får mig att gråta,
får mitt hjärta att värka..

Jag orkar inte med mer smärta,
jag orkar inte med mer tårar..
Mitt hjärta klarar inte med fler minnen som inte kommer tillbaka,
som blir som förut.

Mitt hjärta vill ge upp,
smärtan är för hemsk,
alldeles för hemsk för att kommas ihåg..

Hoppas på att kunna sova i natt i alla fall,
utan några drömmar om den tiden som varit,
utan att vakna upp och inse att drömmar inte är sanna
Smärtan skulle bara bli värre än någonsin förut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback